[banner group='banner-header-sitewide']
Home - Home slider - Noua Skoda Superb 2015, Passat cehesc
[banner group='banner-header-sitewide']
sup-ghfsx

Noua Skoda Superb 2015, Passat cehesc

OK, băieţi şi fete, cehii ne arată, în final, vârful de gamă Skoda, înaintea lansării internaţionale de la Geneva. Să aruncăm, deci, o scurtă privire…

E greu să mai spui ceva după ce dai cu ochii de noua Skoda Superb, însă faptul că ai ajuns tocmai aici ne obligă să asociem şi câteva cifre şi informaţii de interes general. După 700.000 de Superburi vândute de-a lungul anilor (atât de primă generaţie, cât şi de generaţie secundă), cehii ne prezintă minunăţia din imaginile de mai sus ca „cea mai bună Skoda din toate timpurile”. Evident, pentru asta avem nevoie de mai mult decât un design care îţi produce suprasecreţie salivară.

Skoda Superb 2015 are un ampatament cu 80 de milimetri mai lung, ceea ce înseamnă că spaţiul imens pe care îl oferea generaţia anterioară tocmai a devenit mai mare. În ciuda proporţiilor compacte (date de consolele faţă şi spate cu 61 de milimetri mai scurte), volumul de găzduire al pasagerilor şi al bagajelor a cresut îndestulător de mult încât Škoda să poată spune că nu are un rival real la capitolul acesta. De exemplu, volumul portbagajului a crescut şi el cu 30 de litri, ajungând la 625.

Şi nu este vorba doar de cât spaţiu dispune, ci şi cum anume este ornat. Noua Skoda Superb vine cu sistem de aer condiţionat pe trei zone, cu plafon panoramic acţionat electric, cu încălzire auxiliară, cu parbriz încălzit wireless, cu ştergătoare de parbriz încălzite, cu câte o umbrelă în fiecare dintre uşile din faţă şi portbagaj electric. Totodată, noua Škoda Superb se laudă şi cu Dynamuic Chassis Control (DCC), care aduce totodată mai multe moduri de comportament ale angrenajelor de pe şasiu, selectabile prin intermediul selectorului Driving Mode.

Tot la capitolul interior merită menţionat şi sistemul de infotainment disponibil în patru versiuni. Cea de top poate dispune şi de conexiune la Internet. Cuvântul-cheie? Business.

Sub capotă, noul vârf de gamă cehesc promite, prin prisma noilor motoare, consum şi emisii cu până la 30 la sută mai scăzute. Skoda Superb GreenLine consumă doar 3,7 l/100 km şi emite 95 g/km CO2, după declaraţiile producătorului. Evident, dacă reduci consumul fără să creşti puterea, poţi să spui că n-ai făcut nimic în ziua de azi, aşa că vorbim şi de o creştere a puterii în cazul unor motorizări.

Gama de motorizări pe benzină oferă între 125 CP şi 280 CP, în timp ce motoarele diesel livrează între 120 şi 140 de cai-putere. În afară de motorizarea entry-level pe benzină, oricare dintre motoare poate fi cuplat unei cutii automate cu dublu ambreiaj. Iar patru dintre motoare se pot ajuta de un sistem de tracţiune integrală Haldex V.

Pe partea de siguranţă, lista este la fel de impresionantă: ESC şi Multi-Collision Brake Assist vin standard, alături de sistemul Front Assist with Emergency Brake, de un monitor de măsurare a presiunii din pneuri şi de şapte airbaguri. Opţional, noua Škoda Superb poate fi echipată cu Adaptive Cruise Control, Crew Protect Assist, Lane Assist, Traffic Jam Assist, Emergency Assist, Blind Spot Detect, Rear Traffic Alert, Driver Alert, Travel Assist cu Traffic Sign Recognition. Şi Smart Light Assist.

Noua Skoda Superb va fi lansată în februarie 2015 la Praga, dar deja încep să apară primele imagini cu noul model cehesc, iar ştirile sunt îmbucurătoare. În primul rând, avem de-a face cu o maşină complet nouă, cea de-a treia generaţie de Superb fiind acum bazată pe noua platformă MQB, împărtăşită de VW Golf şi Passat. În al doilea rând, ni se promit tehnologii prezente până acum doar în clasele superioare.

Dacă actualul Superb este una dintre cele mai bune maşini pe care le poţi cumpăra de pe piaţă, prin prisma raportului dotări – calitate – preţ, viitoarea generaţie promite să fie şi mai bună, pentru că au fost aduse optimizări din toate punctele de vedere, ne anunţă oficialii Skoda: maşina e mai spaţioasă la interior, mai confortabilă, are sisteme de infotainment şi conectivitate de ultimă generaţie, s-a acordat o atenţie foarte mare siguranţei, consumului şi performanţelor, dar şi unor detalii secundare însă importante, cum ar fi sustenabilitatea, prin materialele şi procedeele tehnologice folosite.

„Noua Skoda Superb este cea mai bună Skoda din toate timpurile. Această a treia generaţie a navei noastre amiral va trezi interesul unor noi grupuri de clienţi individuali şi companii. Calităţile modelului Superb accentuează valorile mărcii şi indică viitorul mărci Skoda,” a declarat Prof. Dr. h.c. Winfried Vahland, preşedintele Consiliului de Administraţie Skoda.

[banner group='banner-header-sitewide']

About Veronica Leona

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

[banner group='banner-footer-sitewide']